מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

פיצויי מס רכוש ונזקי מלחמה

ניתן לבקש כי חישוב המענק ייעשה לפי "מקדם אחר"

רמי אריה, עו"ד רו"ח  |  31.08.2021

ניתן לבקש כי חישוב המענק ייעשה לפי "מקדם אחר"  

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

שימו לב, כי למנהל רשות המיסים ניתנה סמכות בחוק לשנות את הנוסחה הקבועה לחישוב מענק הקורונה וזאת ע"י קביעת מקדם אחר, במקום המקדם הקבוע בחוק. כך שבמקרים בהם המענק שנקבע הוא אפסי או לא ריאלי, ניתן לבקש מהמנהל את הפעלת סמכותו זו כדי לשנות את הנוסחה, או לפנות לוועדת ערר קורונה כדי שתורה לו לממש סמכות זו.

החוק קובע נוסחה לחישוב המענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות. נוסחה זו נקבעה במטרה לגבש פלטפורמה אחידה להגשמת תכלית היעילות והמהירות בטיפול הנרחב בכלל הבקשות למענקים.

עם זאת, החוק מקנה סמכות למנהל רשות המיסים, לקבוע מקדם אחר לגבי עוסק שמחזור עסקאותיו לשנת 2019 עולה על 1.5 מיליון ₪, והמקדם הקבוע בחוק אינו משקף בעניינו את היקף ההוצאות הקבועות.

שאלת מהות הסמכות לשנות את המקדם, היקפה, ומהן ההוצאות הקבועות בנשיאתן התכוון המחוקק לסייע, נדונה בפני ועדת הערר לענייני קורונה, בין השאר, בערר בעניין אי איי סי איי (ערר 1031-21, אי איי סי איי אייזנברג ארג. קומפני ישראל בע״מ נ׳ רשות המסים).

בעניין אי איי סי איי, נקבע כי הסמכות נועדה, בין היתר, כדי להביא לכך שהמענק יכסה את ההוצאות הקבועות של העסק, אפילו אם בתחשיב הרגיל העסק לא היה זכאי למענק כלל. הועדה קבעה כי הוצאות יחשבו כ- "הוצאות קבועות", במקרים בהן היה על החברה לשאת בהוצאות אף בלא הפעלת העסק לצורך שימורו להפעלה עתידית, ובהן, לכל הפחות הוצאות השכירות והוצאות האחזקה השוטפות והבסיסיות של מקום העסק, לרבות הוצאות ארנונה, מים, חשמל וכדומה וכן הוצאות שוטפות אחרות המאופיינות עם העסק ושלא ניתן היה להימנע מהן מבלי לפגוע בכושר חזרתו העתידית לפעילות, ושהיקפן אינו נגזר מהיקף הפעילות.

אנו ממליצים לבעלי העסקים אשר נפגעו מהחלטת פקידי השומה אשר דחו את בקשתיהם לקבלת הסיוע, לפנות לעו"ד מומחה למיסוי, אשר לו הניסיון והידע המקצועי לערוך ניתוח מעמיק ובדיקת היקף המחזורים ובעיקר את הנתונים הספציפיים של כל עסק, ניסיון והכרה של התדיינויות מסוג זה מול מס רכוש וקרן הפיצויים שליד רשות המיסים, כדי שתוגש השגה מנומקת אשר תכלול את כל הטענות והנתונים הרלבנטיים לצורך הצלחת ההשגה.

 

 

‹ חזרה