מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

פיצויי מס רכוש ונזקי מלחמה

פיצויי מס רכוש למסעדות,אולמות ומוסד תרבות וספורט

רמי אריה, עו"ד רו"ח  |  10.12.2019

פיצויי מס רכוש לבעלי מסעדות,

אולמי שמחות ומוסדות תרבות וספורט

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

שימו לב, כי ביום 5.12.2019 פורסמו תקנות מס רכוש וקרן הפיצויים, לפיהם בעלי עסקים בענפי אולמות השמחות וגני האירועים, בתי אוכל ומסעדות ומוסדות תרבות ופנאי, הנמצאים ביישובי ספר בדרום ובצפון, זכאים לפיצויים מקרן מס רכוש בגין נזקים אשר נגרמו להם עקב המצב הביטחוני, ובענף האוכל - לרבות בגין קלקול חומרי גלם.

תביעות ניתן יהיה להגיש באופן רטרואקטיבי מיום 1.5.2018.

הזכאים לפיצויים הם עסקים בתחומים הבאים:

        1.         אולמי שמחות וגני אירועים

        2.         בתי אוכל – אשר בהם מכינים או מגישים מזון, כגון: מסעדות, בתי קפה, מזנונים,                קייטרינג, ברים ופאבים.

        3.         מוסד תרבות ופנאי – בו מתקיימות הצגות של תיאטרון, קולנוע, מחול, ספורט וכו'.

עסקים בענפים אלו, לרבות בענף המלונאות והאטרקציות תיירותיות, וענף הדבוראות, הממוקמים בדרום, יהיו זכאים לפיצויים בגין ביטול אירועים והשבתת פעילות עקב הנחיות פיקוד העורף ועקב קלקול חומרי גלם, ובגין כל נזק שנגרם להם עקב הפסקת פעילות ל- 24 שעות, בהתאם לעקרונות הבאים:

     ·    פיצויים לאולמות שמחות, גני אירועים ומוסדות תרבות ופנאי ביישובי ספר, יינתנו בגין נזק ממשי שנגרם בשל ביטול של אירוע או פעילות אצלם, מכח הגבלות של פיקוד העורף וכן בגין נזק ממשי שנגרם להם עקב הפסקת פעילות של למעלה מ-24 שעות.

     ·       פיצויים לבתי אוכל ביישובי ספר יינתנו לאחר הפסקת פעילות של 24 שעות. לגבי חומרי גלם אשר התקלקלו בעקבות המצב הביטחוני לא תידרש הפסקת פעילות.

בנוסף, ישולמו פיצויים בגין תקופת התאוששות - בהתאם לסעיף 2(ב) לתקנות מס רכוש, ישולמו פיצויים לתקופת זמן הדרושה באופן סביר עד לשיקום הנכס. דהיינו ניזוק יכול לתבוע פיצויים על נזקים אשר נגרמו לו  גם לאחר סיום הלחימה. לדוגמא: תביעת נזק בגין הפחתת מוזמנים גם לאחר סיום הלחימה או עד קבלת חומרי גלם מחדש, עד לחזרה לפעילות מלאה.

עסקים בענפים אחרים, בטווח של 0- 40 ק"מ מרצועת עזה, יכולים לתבוע פיצויים בגין  תשלומי שכר ששלמו לעובדים בהתאם להוראת שעה המסתיימת 31.12.2019 .

לידיעת המעסיקים בכל הארץ , לפי צו הרחבה שהוצא ביום 3.12.2019, עובדים שנעדרו ממקום עבודתם באזור זה (0-40 מגבול רצועת עזה) או בשל הנחיות פיקוד העורף על סגירת מקום העבודה, זכאים לשכר עבור ימי עבודה אלו, אפילו אם המעסיק אינו מצוי בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה.

נציין, כי למשרדנו ניסיון רב בהגשת תביעות משרדנו תביעות לפיצוי מקרן הפיצויים של מס רכוש וכן בניהול הליכים משפטיים בפני ועדות הערר. אנו עומדים לרשותכם לכל שאלה או הבהרה בהקשר לתביעות ונזקים שנגרמו לבעלי העסקים עקב המצב הביטחוני, על מנת למצות את סכומי הפיצויים המרביים אותם ניתן לקבל לפי החוק והתקנות.

 

 


‹ חזרה