מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

מס הכנסה

הערכות לסוף שנת המס

כדאי להקדים פירוק חברות ושותפויות עד 31.12.2022

רמי אריה, עו"ד רו"ח  |  05.09.2022

כדאי להקדים פירוק חברות ושותפויות עד ליום 31.12.2022

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

הוראות הפטור מתשלום אגרה שנתית בהליך פירוק של חברות או שותפויות, יפוג ביום 31.12.2022. המשמעות היא כי חברות או שותפויות אשר יכנסו להליך פירוק החל משנת 2023 יחויבו בתשלום אגרות רטרואקטיבית גם לשנים בהן לא הייתה להן כל פעילות כלכלית.

ככלל, חברות הרשומות ברשם החברות או שותפויות הרשומות ברשם השותפויות, גם אם אין להן כל פעילות כלכלית ואף אם אין להן תיק ברשות המיסים, חייבות בתשלום אגרה שנתית כל עוד לא עברו הליך של פירוק מרצון.

תקנה 5א(א) לתקנות החברות בנושא אגרות וכן תקנה 3ב(א) לתקנות השותפויות בנושא אגרות, קובעות כי חברה או שותפות אשר הפסיקה את פעילותה והגישה בקשה להליך פירוק מרצון (או פירוק שותפות), תהיה זכאית לפטור מתשלום אגרה שנתית עבור השנים בהן לא הייתה להן פעילות כלכלית.

תוקפן של התקנות הנ"ל נקבע למשך תקופה של 5 שנים, אשר תסתיים בתום השנה הנוכחית, קרי ביום 31.12.2022.

המשמעות היא, כי חברות אשר יפנו להליך פירוק מרצון או שותפויות שיחליטו על פירוק, החל משנת 2023, לא תהיינה זכאיות לפטור מתשלום אגרה שנתית עבור השנים בהן לא הייתה להן פעילות.

לפיכך, אנו ממליצים,  כי בעלי חברות או שותפויות אשר אין להן פעילות כלכלית, להקדים את הליך הפירוק, לפני תחילת שנת 2023, כדי ליהנות מהפטור בגין תשלום אגרות, אשר עשוי להגיע לכדי אלפי ₪.

 

 

 

 

 

 

 

‹ חזרה