מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

קטגוריות

עליית מדרגה בתביעות אחריות מקצועית כנגד עו"ד

עו"ד דודי זלמנוביץ  |  06.01.2020

עליית מדרגה בתחום תביעות אחריות מקצועית כנגד עו"ד

עו"ד דודי זלמנוביץ

  [הקליקו כאן לנוסח המלא של הסקירה והמאמר]

 

עורכי דין ויועצים משפטים שימו לב, לסקירה מקיפה של משרדנו, בעניין עליית המדרגה בתחום תביעות האחריות ודגשים לביטוח אחריות מקצועית – 2019 של עורכי דין. כמו כן היערכות לרכישת פוליסת האחריות המקצועית, ניהול סיכונים ודגשים.

ההחמרה בתחום תביעות האחריות המקצועית גדולה עד כדי כך שבתחומי המקרקעין עברנו לעידן בו חברות ביטוח מסוימות אינן מוכנות לבטח כלל משרדים בהם אופי הפעילות כורך מעל 50% פעילות מקרקעין (בפרט תחומי הליבה כגון עסקאות מקרקעין לסוגיהן ובוודאי קבוצות רכישה) ו/או משרדים אשר נתבעו בתחום, ו/או מצב בו חברות הביטוח מציבות תנאים וקשיים, בעת החיתום וחידוש הפוליסות. מטרתו של מאמר קצר זה הינה להציג נכון לשנת 2019 את התפלגות ההודעות והתביעות בפוליסות המשרדיות (בשונה מהפוליסות האישיות של לשכת עורכי הדין – שם המצב חמור יותר..), להציג מספר מקרי ביטוח אמיתיים לדוגמא (מבין מאות).

התפלגות הודעות ותביעות אחריות מקצועית בפוליסות משרדיות מעלה, בין היתר, את התוצאות הבאות:

רשלנות בעסקאות מקרקעין – 26.7%

רשלנות בניסוח חוזים ועסקאות – 8.2%

רשלנות בליווי בדיני מס – 4.1%

הסקירה המקיפה, כוללת 70 דוגמאות למקרי סיכון ותביעות כנגד עורכי הדין ויועצים משפטיים אשר אירעו בשנים האחרונות, בין היתר בהקשר ייצוג בענייני המס, גם את אלו:

   · עו"ד מטפל בדיווח למס הכנסה במסגרתו הוא ממלא את הטופס באופן שגוי. רשויות המס טוענות נגדו כי שיתף פעולה עם הלקוח בניסיון להעלמת מס. חברת הביטוח טוענת כי אינה מכסה הליך פלילי ולו גם את הוצאותיו טרם הרשעה ככל שתהיה כלל...

   · עו"ד מייצג שתי חברות בערעור מס הכנסה. לימים מתגלע סכסוך בין בעלי המניות בחברות וממונה בעל תפקיד, אחד הנושאים בערעור הוא חוב של חברה משפחתית לחברה רגילה. במסגרת הערעור מתגלה כי עצה שנתן עו"ד הדין בעניין בעבר ביחס לטיפול בחוב, מתבררת כשגויה ובעלי המניות מחויבים באופן אישי במס דיבידנד.

   · במקרה זה, נטענת חבות אישית על בעל תפקיד (כונס) מכוח חוק מע"מ, בגין העדר תשלומי מע"מ של חברה בפירוק.

   · עורך הדין שוגה בחישוב המס כתוצאה מפטור לכאורה הקיים ללקוח בעסקת מכר דירה יד שנייה.

   · עורך דין שוגה בחישוב מדרגות מס רכישה עבור לקוחו. שבמקרה זה עורך הדין אינו מביא בחשבון רישום 2/3 דירה אחרת על שם הרוכש, דירה אותה קיבל בעבר במתנה.

   · מועלות טענות כנגד עורך דין, המטפל באופציות עובדים מכוח סעיף 102 לפקודת מס הכנסה, כי התרשל בתפקידו.

 

לסקירה המפורטת – הקישו כאן

 

 

‹ חזרה