מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

עצמאי או חברה?

יתרונות וחסרונות חברה בע"מ

כדאיות "חברות ארנק" בראיון אצל גבי גזית ברדיו FM1

רמי אריה, עו"ד ורו"ח  |  09.08.2015

כדאיות "חברות ארנק" בראיון אצל גבי גזית ברדיו FM 103

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 4.8.2015 התארחתי בתוכניתו של גבי גזית ברדיו FM 103בעניין "השינויים הצפויים במיסוי "חברות ארנק" -  לראיון המלא - לחץ/י כאן.

מסתבר כי השינויים המתוכננים לא יכללו בחוק ההסדרים החדש לשנים 2015-2016 כך שעדיין לא ברור אלו מהשינויים יאושרו ומתי.

חברות ארנק הן חברות של יחידים בעלי מקצוע כגון רופא, שדרן רדיו וכו' והעבירו פעילותם מעסק לחברה.

הפעילות באמצעות חברה יוצרת יתרון מס משמעותי. שכן, ניתן לפצל את רווחי החברה באופן בו סכום עד 18,000 ₪ לחודש ישולם לבעל החברה כמשכורת וייהנה ממדרגות המס הנמוכות, הזיכויים והניכויים וכל הטבות המס הניתנות לשכיר - בעל שליטה ואילו יתרת הרווחים העודפת מעל סכום זה תחויב במס חברות, העומד היום בשיעור של 26.5% בלבד.

יתרת הרווחים העודפת שעליה שולם רק מס חברות, יכולה לשמש לצורך השקעות וכרזרבה לימים קשים של העסק לעתיד. שכן, לעצמאים וחברות מעטים אין כיסוי לימים קשים כמו שיש לשכירים לפי חוק הביטוח הלאומי. די לראות במה שקורה היום לבעלי העסקים באזורי חפירת הרכבת התחתית בתל אביב, כדי להבין מה עלול לקרות לבעל עסק עצמאי "מצליח".

הרווח העודף יכול לשמש לכיסוי הפסדי העסק, ככל שיהיו כאלו בעתיד ולכיסוי הוצאות נוספות ורבות לשם קיום החברה גם בתנאים קשים.

לסיכום, כדאי לכל אלו המרוויחים מעל 40,000 ₪ לחודש, להעביר את פעילות העסק לחברה, כל עוד אין תיקונים לעניין זה בחוק. בהעברת הפעילות לחברה קיים חסכון בתשלום מיסים מובהק, גדול ומשמעותי. שמעו עוד בראיון המלא של עו"ד ורו"ח רמי אריה בתכניתו של גבי גזית ברדיו 103 FM  - לשמיעה - לחץ/י כאן.

 

 

 

‹ חזרה