מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

ניהול עסקים

בוררויות וגישורים

מהו גישור ?

28.02.2005


מהו גישור :

עד היום ניתן היה לפתור סכסוכים באמצעותבית המשפט. הפתרוןשנכפה ע"י השופט הותיר לרוב את אחד הצדדים, או את שניהם בלתי מרוצים, סייםאת מערכת היחסים ביניהם והיה לא יעיל כלכלית.הוא כפה עליהםעקרונות משפטיים קשיחים, עלה כסף ,נמשך זמן רב ולעיתים אף לא כובד על- ידי הצדה-"מפסיד". בנוסף, ההכרעה נשארה בידי הצד השלישי והופקעה מהצדדיםעצמם.

הגישור מציע דרך אחרת לפירוק יחסים (מכל סוג שהם ), לפתרון סכסוכים ומחלוקות:באמצעות צד שלישי מקצועי ומיומן - המגשר- אשר מסייע לכל אחד מהצדדים להבין את מניעיו, רצונותיו וצרכיו.

הגישור מכוון למטרה שהיא ההסכם וכן ליצירת יכולת הדברות ותקשורת בין הצדדים אשר בסופו של דבר תוביל את הצדדים עצמם לפתרון הקונפליקט תוך שימור מערכת היחסים ביניהם. שני הצדדים פועלים יחדיו על מנת למצוא פתרוןאשר ישרת את מטרותיהם ויענה על צרכיהם.

גישור לעסקים, עוזר לצדדים לפתור מחלוקות עסקיות בפשרה ואף להמשיך לקיים יחסים עסקיים וחבריים לתועלת הדדית.

גישור לגירושין, עוזר לזוג לפתור בעיות פיננסיות (רכוש ומזונות) ומשמורת ילדים בצורה אינטגרלית. מחקרים הראו כי זוגות שעברו תהליך גישור מרוצים יותר מהתוצאות ומההשלכות של הגירושין בהשוואה לאילו שהשתמשו במע' המשפט.

יתרונות הגישור :

·יצירת הפתרון הכלכלי היעיל ביותרההסכם מבוסס על רצונות הצדדים, על התנאים הייחודיים לאותו מקרהנתון , כך שניתן לסיים את הקונפליקט בדרך של הסכם ורווחמשותף לשני הצדדים .

·מהירות:ניתן לסיים את הסכסוך במהירות - מספר שבועות לכל היותר, במקוםלהתקע במערכת המשפטית למשך שנים.

·עלות נמוכה:שכר טרחתו של מגשר מקצועי , נמוך לאין ערוך משכר טרחתם של בעלימקצוע אחרים בתחום זה של פתרון סכסוכים. גם מהירות ההליכים תורמת משמעותית להוזלתהעלויות.

·סודיות מלאה:הליך הגישור חסוי לחלוטין כך שניתן לשמור על דיסקרטיות ולהמנע מתקדימים ומפרסומים. גם המפגשים הנפרדים עם כל צדבסכסוך, חסויים עבור הצד השני.

·יציבות גבוהה:מחקרים הראו כי הסכמים הנערכים במסגרת הליך גישור מכובדיםבאחוז ניכר יותר מאשר הסכמים הנכפים על- ידי ביהמ"ש. מעורבות הצדדים בתהליך ובגיבוש ההסכם היא שיוצרת תחושת מחויבות המביאה ליציבות בקיום ההסכם.

·שליטה בתוצאות: ההליך וולונטרי לחלוטין וניתן להפסיקו בכל עת שהצדדיםירצו בכך.

  • שימור מערכת היחסים האישית בין הצדדים:הליך הגישור , מהווה את החלופה היחידה לסיום הקונפליקט תוך שימור מערכת היחסים העתידית ביןהצדדים.
‹ חזרה