מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

מיסוי בינלאומי

המיסוי במדינות שונות

גילוי מרצון - לפני העצמת האכיפה כנגד מעלימי מס

06.10.2013

גילוי מרצון – לפני העצמת האכיפה כנגד מעלימי מס
רמי אריה, עו"ד ורו"ח

אנו חוזרים וקוראים לבעלי חשבונות בנק בחו"ל או בעלי הכנסות לא מדווחות, להקדים ולפנות בדרך של בקשה ל- " גילוי מרצון " לרשות המיסים בישראל, לפני אישורן של שתי הצעות החוק המחמירות למלחמה בהון השחור, אשר יובאו לאישור בחודש הקרוב בכנסת ישראל. הצעות אלו יאפשרו פעולות אכיפה דרסטיות כנגד מחזיקי הון שחור, בדרך של חילוט הנכסים לרבות תפיסת חשבונות הבנקים הלא מדווחים בישראל או בחו"ל או נכסים אחרים שנרכשו בהון שחור או שלא יינתן הסבר מספק למקור מימון רכישתם.

בנוסף, בתחילת ספטמבר אימצו 20 מנהיגי הכלכלות המובילות בעולם, שכונסו בפסגת G20 בעיר סנט פטרסבורג ברוסיה, החלטות על אימוץ אסטרטגיה חדשה שתסייע לרשויות ברחבי העולם להיאבק נגד העלמות מס באמצעות מקלטי מס. התוכנית החדשה, שגובשה על ידי מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי ( OECD ), תחייב מוסדות פיננסיים ברחבי העולם לספק באופן אוטומטי מידע על נכסים החשודים כנכסי הון שחור לרשויות מס ממדינות אחרות, לרבות למדינת ישראל החברה בארגון ה- OECD .

למרות שהוראת השעה המקלה בעניין גילוי מרצון על נכסים בחו"ל הסתיימה, עדיין פתוחה הדרך לדווח בדרך של "גילוי מרצון" על נכסים והכנסות בחו"ל ובישראל לרשות המס ולהגיע להסדרים נוחים וללא סנקציות מאיימות להלבנת ההון השחור באופן חוקי ולגיטימי, כפי שעולה מניסיוננו במקרים דומים. הקדם תרופה למכה!

‹ חזרה