מיסים ועסקים בע"מ. רמי אריה, עורך דין ורואה חשבון. דורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית גרוס ושות
true

מדורים מקצועיים

מס הכנסה

חישוב נפרד לבני זוג

חוות דעת – דיווח לפי בסיס מזומן או מצטבר לרשויות המס

07.11.2012

חוות דעת – דיווח לפי בסיס מזומן או מצטבר לרשויות המס.

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 4.11.2012 פורסמה חוות דעתנו בנושא "דיווח לפי בסיס מזומן או מצטבר לרשויות המס", לאור הוראת ביצוע 8/2012 שפורסמה ביום 25.7.2012 לציבור בנושא "בסיס דיווח לצורכי מס– מזומן או מצטבר", לפיה כאשר על פי כללי חשבונאות מקובלים ערכה החברה דוח כספי חשבונאי על בסיס מצטבר, לא ניתן לשנות את בסיס הדיווח בדוח והתאמה לצורכי מס לבסיס מזומן.

חוות דעת זו נערכה לפי בקשת רו"ח עופר מנירב, יו"ר פורום המיסים של לשכת רואי החשבון בישראל ובמקביל לה נערכה חוות דעת נוספת של עו"ד ורו"ח משה מזרחי היועץ המשפטי לשעבר של רשות המיסים.

דעתנו החולקת על דעתה של רשות המיסים בישראל, כפי שקיבלה ביטוי בהוראת ביצוע 8/2012, ניתנה לפי מיטב ידיעתנו המקצועית והמצב המשפטי הקיים.

מסקנתנו העולה מחוות הדעת היא, כי:

"אין מניעה לדווח לצורכי המס על בסיס מזומן,

בין על ידי שינוי בסיס הדיווח בדו"ח ההתאמה לצרכי מס,

ובין על ידי עריכת דוחות כספיים הערוכים מלכתחילה על בסיס מזומן,

אף אם הם יכללו הסתייגות של רואה החשבון המבקר בשל עריכתם על בסיס מזומן".

חוות דעתנו כוללת גם התייחסות לאפשרות הגשת דוחות כספיים מבוקרים הכוללים חוות דעת עם הימנעות או הסתייגות של רואי החשבון לצרכי מס.

אמנם אין ערובה כי חוות דעת זו תהא מקובלת על רשויות המס או על בתי משפט, אולם אנו מאמינים כי היא משקפת , על כל חלקיה, את המצב המשפטי והחוקי הנכון בעניין דנן. חוות דעת זו ניתנת אודות שאלה משפטית כללית ובמקרים ספציפיים יש להיוועץ עם מומחה בדבר יישומה לנסיבות ולעובדות הספציפיות ובגילוי הנאות.

לחוות הדעת המלאה לחץ כאן.

‹ חזרה